c/ d’en Serra, 13, edifici Can Fondo, 07400 Alcúdia
Tel.: 00 34 971 897 116
La llibreria tradicional és la primera procedència dels llibres llegits als Països Catalans
Cultura21 28-Nov-2007
La llibreria tradicional és la primera procedència dels llibres llegits als Països Catalans
Segons les primeres dades d'audiències i consums culturals del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura que ahir es van presentar en societat a Barcelona la llibreria tradicional és la primera procedència dels últims llibres llegits al territori Baròmetre (Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears). Les enquestes en el conjunt del territori indiquen que un 48´4% de la població no ha llegit cap llibre en els últims dotze mesos i la mitjana de llibres consumits per habitant és de 6, tenint en compte que el 15´2% de la població assegura que en llegeix 6 o més. Pel que fa a la procedència dels últims llibres llegits l'estudi conclou que el 36´8% el va comprar en una llibreria tradicional, el 31% declara que li van regalar, el 17´9 que li van deixar, el 7´4 el va agafar en préstec d'una biblioteca, el 6´5% el va adquirir en un hipermercat, el 4´7% en algun establiment de l'FNAC i el 2´7% a El Corte Inglés, el mateix percentatge que els que diuen haver-lo comprat en quioscos. L'1´7% diu que el va comprar a Abacus i un 0´9% per internet. Pel que fa a la llengua un 80% dels últims llibres són en castellà i només el 16´7% en català.
Durant la presentació de la primera onada de dades del Baròmetre el president de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC), Salvador Cardús, va ressaltar la importància per al sector de la comunicació i la indústria cultural d'un estudi tan minuciós, "d'alta definició", que permet conèixer al detall no només les audiències generals i per territoris (en alguns casos comarca a comarca) sinó també els perfils dels consumidors de comunicació i cultura de manera que les empreses poden ajustar les seves estratègies a la realitat canviant alhora que és un instrument que facilita la descoberta de nous nínxols de mercat. Cardús va definir el Baròmetre com una infraestructura de país i que ha de contribuir a fer més competitives les empreses del sector i a la vegada promoure una ciutadania "més culta, crítica i lliure". El mercat potencial de l'àrea definida amb el nou eufemisme de territori Baròmetre, en paraules de Cardús, és de 13 milions de persones.
Per la seva part el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació va manifestar el ple suport del Govern al projecte, els responsables del qual esperen que sigui ja rendible econòmicament en un termini de dos o tres anys, i va subratllar que cal seguir els passos de les grans cultures mundials i apostar per la identificació d'un mercat interior per reforçar el sector primerament aquí i poder així competir en millors condicions en un mercat global on la marca de la cultura catalana ha de ser la de màxima excel·lència.
Cultura21
Origen
Més sobre Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (70)
- El Govern destina 600.000 euros al Baròmetre (notícia, 17/08/2014)
- TV3, Catalunya Ràdio i La Vanguardia, líders en televisió, ràdio i premsa a Catalunya (notícia, 31/05/2011)
- Fi del Baròmetre (notícia, 06/04/2011)