Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Neix el videojoc «El Món Espriu» basat en l'obra i la figura del poeta

Nació Digital - ACN 25-Mar-2014

Neix el videojoc «El Món Espriu» basat en l'obra i la figura del poeta
La Generalitat i La Caixa impulsen el joc, que vol ser un pont entre la gent jove i l'autor
Redacció/ACN | Actualitzat el 25/03/2014 a les 19:59h
Arxivat a: Cultura, videojoc, Any Espriu, Salvador Espriu, El Món Espriu
Concerts, recitals, representacions... L'Any Espriu, que es va celebrar el 2013, va apropar el poeta a la societat amb diferents activitats i actes. Una de les propostes més diferents per apropar-se al poeta és 'El Món Espriu', un videojoc que ha desenvolupat Carlos González i que compta amb il·lustracions de Carme Sanglas. L'Obra Social 'la Caixa' i el Departament de Cultura, a través de l'Oficina de l'Any Espriu, han presentat el primer videojoc de la literatura catalana que engloba elements de la vida personal d'Espriu i la seva obra literària "per crear un pont entre la gent jove i l'autor". L'objectiu és arribar al màxim nombre d'usuaris de la franja entre 11 i 16 anys.

'El Món Espriu' és un llegat de l'Any Espriu, ha afirmat el comissari de l'Any Espriu, Xavier Bru de Sala, en una trobada amb periodistes. El seu objectiu és "aconseguir que els usuaris de videojocs coneguin, reconeguin i juguin amb l'imaginari tan ric i lúdic que proposa Espriu, amb els seus països i ciutats imaginàries i els seus personatges hiperbòlics. Però sense oblidar que sota d'aquests mons de fantasia hi ha una actitud crítica cap a la realitat latent i palpable que l'envoltava".

González, el creador del videojoc, ha destacat que la idea era "bolcar l'imaginari d'Espriu amb motiu de la idea d'universalitzar-lo i fer-lo arribar d'una altra manera a la gent més jove, però no només a la gent més jove". "La idea del joc és 'La primera història d'Esther' en la que el rei persa li trenquen el cor i perquè no desaparegui la identitat del seu poble, Esther ha de guanyar-se al rei i ser il·luminada", ha explicat. González ha dit que aquest no és un videojoc educatiu habitual. "La idea era que fos un divertit i fins i tot difícil i que representi un repte" per als que hi juguen.

El joc es divideix en quatre pantalles. La primera és el nivell Sinera, en el qual el jugador controlarà a Esther en la seva recerca de la salvació del seu poble evitant l'oblit; el segon nivell, 'Sepharad', fa referència a un dels països imaginaris d'Espriu que en la seva obra poètica representa Espanya i l'usuari haurà de continuar l'aventura intentant evitar els perills, mentre intenta trobar les parts del cor del Rei.

El tercer nivell, Susa, fa referència a la capital de Pèrsia i la llar del Rei i igual que en l'obra de teatre el personatge s'haurà d'infiltrar sense ser descobert per poder-se apropar al Rei i aconseguir que perdoni el poble d'Esther del tràgic destí. El darrer i quart nivell, Assuerus (nom del Rei), es tracta d'aconseguir la darrera peça del cor reial i retornar-lo al seu lloc d'origen. De fet, al joc s'ha de recuperar les diferents parts del cor del rei. El joc finalitza amb una frase d'Espriu que pot ser compartida a les xarxes socials conjuntament amb l'enllaç del joc.

El director general adjunt de la Fundació 'la Caixa', Jaume Giró, ha destacat la importància de "reivindicar el llegat d'Espriu" i ha manifestat que 'la Caixa' creia que "era l'any i el moment de donar un suport incondicional a tota la tasca que des de la Conselleria de Cultura s'ha donat a l'Any Espriu". Giró ha indicat que intentaran que el videojoc "sigui apte i atractiu per tots els públics i fins i tot pels que estan menys habituats a aquest tipus de videojoc".

Per la seva part, el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, ha dit que el món de la literatura dóna per caminar per aquest tipus de maneres divulgar l'obra d'un autor, però "era més que correcte començar per Espriu perquè la seva densitat ho permet d'una forma notable". En aquest sentit, ha afirmat que han aconseguit que "una manera de comunicar que és el videojoc tingui el producte Espriu, que farà que alguns adolescents i també gent gran hi entri d'una altra forma".

Accés

Es podrà jugar a 'El Mon Espriu' a través del web de l'Any Espriu i del web EduCaixa. En els dos casos, els usuaris poden jugar sense necessitat de descarregar-se cap aplicació. El joc es troba disponible en català, castellà i anglès.

El videojoc ha costat 10.000 euros, un pressupost que ha assumit la Caixa. La companyia que ha desenvolupat el videojoc creat per Carlos González és DevilishGames-Sphericatl Pixel S.L., una companyia amb més de 14 anys d'experiència en la creació de videojocs independents i per encàrrec. Ha creat videojocs per a la BBC, MTV Networks, Movistar, Ford, entre d'altres.
Nació Digital - ACN

Origen


http://www.naciodigital.cat/noticia/6652...

Més sobre Salvador Espriu (22)