Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

CulturArts estrena al Teatre Rialto 'El verí del teatre' de Rodolf Sirera

La Veu del País Valencià 12-Nov-2013

Actualitat - Cultura
< anterior

Dimarts, 12 de novembre a les 00:00h Cultura

València > Túria > País Valencià
CulturArts estrena al Teatre Rialto 'El verí del teatre' de Rodolf Sirera
L'obra ha sigut dirigida per Mario Gas i està interpretada per Miguel Angel Solá i Daniel Freire
Comentaris Cap comentari
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós

CulturArts presenta del 12 al 17 de novembre en el Teatre Rialto de València, l'espectacle 'El verí del teatre', aquest text de Rodolf Sirera convertit en un clàssic contemporani ha sigut dirigit per Mario Gas i està interpretat per Miguel Angel Solá i Daniel Freire.

URL curta

Etiquetes
Culturats, Rodolf Sirera, Teatre
RedactaVeu / València

L'obra transcorre a París, a la fi del segle XVIII, Gabriel de Beaumont, un famós actor, és convidat, pel Marques de …. un aristòcrata famós per les seues aficions extravagants, a visitar-lo al seu palau. Allí rebrà l'encàrrec d'interpretar una obra teatral sobre la mort de Sòcrates escrita pel mateix marquès. Prompte comprovarà que tot és un parany d'aquest per a sotmetre'l a un cruel experiment sobre realitat i representació en relació al tema de la mort.

Mario Gas s'embarca en aquest text de tancament entre dos actors i un conflicte tornant així a l'essència del teatre més purista amb aquest 'thriller' de dominació entre un aristòcrata obsessiu i un prestigiós actor que és una reflexió oberta sobre la manera d'interpretar.

La versió de Gas, que el mateix Rodolf Sirera ha qualificat de brillant, intenta deixar caps per lligar perquè el públic traga les seues pròpies conclusions.

El verí del teatre no parla solament de la passió pel món teatral, sinó de la vida mateixa, i de la influència que l'art exerceix sobre ella. El text de Rodolf Sirera demostra la seua actualitat en recuperar un debat, que segueix viu dos segles després, entre els teòrics de la interpretació. D'una banda, els que defensen la importància que l'actor s'identifique amb el personatge fins al punt de barrejar els seus sentiments personals amb els del personatge que interpreta i per una altra, els que defensen la necessitat de separar l'estat emocional de l'artista del dels personatges.
La Veu del País Valencià

Origen


http://www.laveupv.com/noticia/5876/cult...

Més sobre Teatre (604)

Destacats