Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Coca-cola, al capdavant de la discriminació lingüística en l'etiquetatge

Tribuna 25-Oct-2013


Divendres, 25 d'octubre del 2013 | 17:43
Notícia
Coca-cola, al capdavant de la discriminació lingüística en l'etiquetatge
Coca-cola, Discriminació, Lingüística, Etiquetatge

La nova campanya de l'empresa americana ha posat en evidència, de nou, la seva nul·la preocupació pels drets lingüístics dels catalans. Coca-Cola ha usat noms catalans als seus anuncis però l'etiquetatge dels envasos continua obviant el català.
Imatge de la nova campanya de Coca-Cola.

Barcelona � L'entitat a favor de la promoció i ús de la llengua pròpia, la Plataforma per la Llengua, ha denunciat aquesta setmana que la nova campanya de la marca de refrescos Coca-Cola destaca noms catalans mentre que els seus envasos continuen vulnerant els drets lingüístics dels ciutadans de Catalunya.

Els anuncis de la nova campanya de Coca-Cola consisteixen en personalitzar les llaunes amb alguns dels noms més comuns a Espanya. L'empresa, però, en buscar-los ha topat amb noms tan catalans com Jordi, Joan, Josep, Anna, Laia, Mireia, Montserrat o Núria. D'aquesta manera, els noms que apareixen als anuncis són en català, però aquests no han estat motiu suficient per a l'empresa per a posar les dades de les etiquetes en català i començar a mostrar consideració pels consumidors catalans.

La Platafornma per la Llengua ha denunciat que Coca-cola continua, d'aquesta manera, vulnerant l'article 128.1 del Codi de consum de Catalunya.

Tribuna

Origen


http://www.tribuna.cat/noticies//coca-co...

Més sobre Etiquetatge (111)