Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

La cadena DIA continua sense etiquetar els productes en català

Nació Digital 9-Nov-2012

Redacció | Actualitzat el 09/11/2012 a les 17:00h
La cadena DIA continua sense etiquetar els productes en català
Vuit anys després del cas d'Èric Bertran l'empresa continua incomplint la legislació
Vuit anys després del cas Èric Bertran, en què aquest jove de 14 anys va ser detingut i acusat de terrorista per demanar l'etiquetatge en català a DIA, aquesta cadena de supermercats continua sense etiquetar en català els seus productres propis, incomplint així la legislació vigent.

Precisament avui s’estrena la pel·lícula Fènix 11.23, de Joel Joan i Sergi Lara, que reconstrueix el cas, que va tenir un seguiment molt mediàtic. En el film, però, no apareix cap menció directa als supermercats DIA, sinó que la protagonista és una cadena inventada que s'anomena "Diana".

Un informe elaborat per Plataforma per la Llengua ha analitzat recentment la presència del català en l’etiquetatge dels productes de “marca blanca” a Catalunya assegura que el 41% dels productes de la mostra sotmesos a estudi estaven atiquetats en català. Els resultats de l’informe constaten que malgrat estar lluny de la plena normalització, hi ha un ús notable del català en aquest tipus de productes.

De les 13 marques blanques analitzades (el grup Carrefour és propietari de les marques blanques Carrefour i DIA), sis no etiqueten en català cap dels productes analitzats (Carrefour, DIA, Mercadona, LIDL, Auchan i El Corte Inglés). En canvi, quatre marques blanques etiqueten tots o gairebé tots els productes en català (Bon Preu, Sorli Discau, Eroski i Condis), mentre que les 3 restants etiqueten parcialment en català o l’utilitzen en algun producte (Bon Àrea, Consum i Miquel Alimentació).
Nació Digital

Origen


http://www.naciodigital.cat/noticia/4864...

Més sobre Etiquetatge (111)