Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Amstel, forçada a demanar disculpes per la campanya que se'n riu dels valencians

Vilaweb 20-Jun-2012

Dimecres 20.06.2012 08:12

Amstel, forçada a demanar disculpes per la campanya que se'n riu dels valencians

Emet un comunicat després de la indignació a la xarxa per un vídeo i una aplicació

Xarxes socials
Envia l'article
Imprimeix l'article
Converteix a PDF

La cervesera Amstel ha acabat demanant disculpes per la campanya publicitària que es va empescar en ocasió del gran premi de la Fórmula 1 a València, en què feia burla dels valencians; va fer córrer un anunci en vídeo en què proposava als clients que es descarreguessin una aplicació a l'iPhone que volia ser una traductor d'espanyol-valencià: totes les paraules o frases en espanyol es tradueixen amb la paraula 'nano'. 'En cap moment la nostra intenció ha sigut fer burla o riure'ns de cap idioma, i encara menys d'un, per cert, que també utilitzem en la nostra comunicació publicitària convencional', ha dit l'empresa en un comunicat.

El reclam de la campanya diu així: 'Et penses que estàs totalment preparat per venir al València Street Circuit? No creus que hauries de practicar una mica de 'valencianano'? Amb iNano pots traduir moltes expressions en espanyol al valencianano. Només has d'elegir una frase, posar el teu iPhone davant la boca i l'iPhone la dirà en aquesta particular i graciosa manera que tenim de dir les coses a València'.

Amstel, en el comunicat, diu: 'Demanem disculpes a qualsevol que s'haja pogut sentir ofès. Agraïm amb la mateixa intensitat les persones que els ha agradat aquesta campanya i que, també des de València, ens han mostrat el seu suport'. Diu l'empresa que la intenció era 'fer una campanya de valencians per a valencians, amb un toc d'humor a través d'una expressió habitual de la ciutat de València que no considerem en absolut pejorativa.'

#Ninanonihòsties

La campanya va fer esclatar ahir una gran indignació a la xarxa, on va començar a circular l'etiqueta #ninanonihòsties que fou de les més seguides de Twitter. Molts usuaris, a més, cridaven a fer boicot a Amstel.

L'agència responsable de la campanya és PubliPS, que n'explica els detalls en aquesta pàgina. Molts dels internautes que s'han queixat del contingut de la campanya, han adreçat les crítiques a aquesta agència de publicitat, que va reaccionar al cap d'una estona d'haver esclatat el tema arran de la publicació d'aquest apunt en el bloc de Vicent Baydal. PubliPS ha dit en el seu Twitter, en espanyol: 'Valencians ofesos, us convidem a visitar-nos i a parlar del tema amb una cervesa ben freda a la mà. Escolliu vosaltres la marca ;)'
Vilaweb

Origen


http://www.vilaweb.cat/noticia/4021630/2...

Més sobre befa, menyspreu dels catalanoparlants (6)