Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

El català com a oportunitat de negoci

Diari El Punt Avui - Raül Garcia i Aranzueque 16-Mai-2012

LA CRÒNICA
El català com a oportunitat de negoci
16/05/12 02:00 - Raül Garcia i Aranzueque
[El conseller Mena en l'acte d'ahir al Cercle d'Economia Foto: JOSEP LOSADA.]
El conseller Mena en l'acte d'ahir al Cercle d'Economia Foto: JOSEP LOSADA.
1

Les grans proclames ideològiques a favor de la causa nacional catalana ja no venen. No prou. O, per dir-ho en termes econòmics, el target (públic objectiu) d'aquest discurs no és prou ampli i els apòstols de la causa ho saben. Per això els arguments del catalanisme són cada cop menys sentimentals i més econòmics.

Els últims a apuntar-se a l'argument monetari són les entitats en defensa del català, i encara més quan el que es proposen és una gosadia com la d'introduir la llengua en un món tan poc permeable i poruc com l'empresarial. El secret és adoptar el seu llenguatge. I això és el que ha fet la Plataforma per la Llengua amb la publicació del Manual per a unes bones pràctiques lingüístiques a l'empresa, una petita guia, presentada ahir al Cercle d'Economia, que pretén facilitar a les empreses l'adopció del català tant per a les seves comunicacions internes com per a les externes.

L'entitat ja ha començat a distribuir entre les empreses els 4.000 exemplars del manual que ha editat amb el suport de les principals organitzacions empresarials del país, com ara el Consell General de Cambres de Catalunya, la Cecot, la Confederació de Comerç de Catalunya i la Fundació Vincle. El manual i el full adjunt contenen consells pràctics per normalitzar la llengua en un entorn sovint hostil i insisteixen, sobretot, en els avantatges crematístics del català. “El català és una oportunitat de negoci”, va assegurar Bernat Gasull, de la Plataforma per la Llengua, durant la jornada A l'empresa, en català. Gasull va explicar que l'etiquetatge en català augmenta perquè és rendible, però va lamentar l'incompliment del Codi de Consum, que obliga a etiquetar en la llengua pròpia del país.

Xavier Albertí, gerent d'Embotits La Selva, se'n queixa: “Amb el català a l'empresa s'hauria de fer com amb la immersió lingüística a les escoles: el govern hauria de fer complir la llei.” Ho diu el representant d'una empresa que fa vint anys que etiqueta en català tot i vendre la major part dels productes fora de Catalunya. Del temps en què per defensar el català s'apel·lava a l'èpica.
Darrera actualització ( Dimecres, 16 de maig del 2012 02:00 )
Publicat a

El Punt Avui. Comarques Gironines 16-05-2012 Pàgina 40
El Punt Avui. Edició Nacional 16-05-2012 Pàgina 26


Diari El Punt Avui - Raül Garcia i Aranzueque

Origen


http://www.elpuntavui.cat/noticia/articl...

Més sobre Llengua i economia (100)