└rea de normalitzaciˇ lingŘÝstica de l'Ajuntament d'Alc˙dia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Creix el consum de mitjans en catalÓ

Diari Ara - ALBERT CASTELLV═ ROCA. Barcelona 1-Feb-2011

RESUM D'AUDI╚NCIES DEL 2010
El castellÓ continua sent majoritari, sobretot en la premsa diÓria
Creix el consum de mitjans en catalÓ
El consum de mitjans de comunicaciˇ en catalÓ ha crescut un 5,9% durant el 2010, molt per sobre de l'augment del consum en llengua castellana, que ha estat del 0,9%. El castellÓ, per˛, encara guanya.
ALBERT CASTELLV═ ROCA Barcelona | Actualitzada el 01/02/2011 00:00

Les emissores del Grup Flaix van guanyar molts oients el 2010 i van contribuir a l'increment de l'audiŔncia de la rÓdio en catalÓ. GRUP FLAIX
Cada vegada hi ha mÚs persones que consumeixen mitjans de comunicaciˇ en catalÓ. Ho diu el Bar˛metre de la Comunicaciˇ i la Cultura, que elabora Fundacc, en el seu resum anual de les audiŔncies a Catalunya, fet p˙blic ahir. El director general de l'entitat, Joan SabatÚ explica: "Aquesta dada podria denotar que en castellÓ s'ha arribat a un cert sostre de consum, mentre que en catalÓ anem avanšant, encara que la distÓncia sigui molt gran".

En efecte, el consum de mitjans al paÝs continua sent majoritÓriament en castellÓ, sobretot el de diaris: un 85,2% dels lectors es decanten per aquesta llengua, mentre que nomÚs un 28,6% trien els que estan escrits en catalÓ (la suma no dˇna 100 perquŔ hi ha lectors que llegeixen en les dues llengŘes). Les diferŔncies tambÚ sˇn grans a internet, a la televisiˇ i a les revistes.

En canvi, entre els oients de rÓdio les xifres sˇn mÚs equilibrades, encara que tambÚ hi predomina el castellÓ, amb un 60,2% del consum davant del 53,3% en catalÓ. El contrast amb la premsa es pot atribuir al bon paper de les principals emissores generalistes en catalÓ -RAC 1 ha crescut un 16,4% i Catalunya RÓdio, un 6,6%-, per˛ tambÚ, segons SabatÚ, a "l'increment de la rÓdio musical en catalÓ". I Ús que les radiofˇrmules en llengua catalana han experimentat un creixement notable durant el 2010: Flaixbac ha guanyat un 48,8% d'oients; RAC 105, un 33,3%, i Flaix FM, un 23,5%.

A la xarxa
El Bar˛metre tambÚ destaca l'augment del consum d'informaciˇ a travÚs de diaris digitals i webs d'emissores de rÓdio i televisiˇ. L'any es tanca amb un 32,5% de catalans que les visiten, fet que suposa un 18,4% mÚs que l'any passat. A mÚs, el consum d'internet en general tambÚ ha crescut fins arribar al 47,4% dels catalans. La dada supera el 42,1% de persones que llegeixen el diari cada dia .
Diari Ara - ALBERT CASTELLV═ ROCA. Barcelona

Origen


http://www.ara.cat/ara_premium/media/Cre...

MÚs sobre Bar˛metre de la Comunicaciˇ i la Cultura (70)

Destacats