Àrea de normalització lingüística de l'Ajuntament d'Alcúdia

anl@normalitzacio.cat
imprimir Imprimir

Més de cent treballadors dels grans magatzems fan classes de català

Diari d'Andorra - Agències. Andorra la Vella 30-Nov-2010

Comerç
Més de cent treballadors dels grans magatzems fan classes de català
La formació té l'objectiu de millorar l'atenció en aquesta llengua

* Currently 1.00/10
* 1
* 2
* 3
* 4
* 5
* 6
* 7
* 8
* 9
* 10

Mitja: 1.0/10 (1 vot) Galeria Fotos
DdA/Agències - Andorra la Vella - 30/11/2010

Més d'un centenar de treballadors dels grans magatzems ja han començat les formacions per millorar l'atenció en català. Els cursos es van iniciar al setembre.

Cinquanta empleats del Grup Pyrénées (Andorra 2000 i Pyrénées d’Andorra la Vella i del Pas de la Casa) i seixanta més del Grup Escale (Escale, Monoprix i Mr. Bricolage) han començat a rebre classes de català oral adaptades al personal que treballa als grans magatzems, amb l’objectiu de millorar l’atenció al públic en la llengua oficial. A partir del gener s’hi incorporaran 40 persones més de l’Escale, diversos grups de Pyrénées i començarà la formació al Grup Gaces (Punt de Trobada i Híper).

Aquestes classes responen a la continuïtat del conveni de col·laboració entre el Departament de Promoció Cultural i Política Lingüística i aquestes tres societats comercials. L’acord té tres anys de durada i suposa el compromís de totes les parts d’aplicar un pla lingüístic que ha de garantir que, en el termini d’un any a partir de la signatura del conveni, tots els empleats que treballen de cara al públic i que han seguit aquesta formació mantindran el primer contacte amb els clients en català (salutació de cortesia) i continuaran adreçant-s’hi en català si els clients parlen en aquesta llengua. En el marc d’aquest acord, el Departament de Promoció Cultural i Política Lingüística lliura a les empreses un certificat per als treballadors que han seguit amb constància la formació; també els ofereix identificadors amb els lemes Estic aprenent català i Us puc atendre en català, perquè els clients sàpiguen que els treballadors estan aprenent català o que poden ser atesos o adreçar-s’hi en aquesta llengua; i, finalment, ha distribuït pòsters explicatius de l’actuació que s’està portant a terme, amb el lema Aquest establiment col·labora amb el Govern per millorar l’atenció als clients en català.
Els únics empleats que han acabat aquest mòdul de 20 hores són els del Grup Pyrénées, ja que van començar la formació més d’hora que els altres grups. La valoració que en fan, segons explica el Govern en un comunicat, és excel·lent, sobretot perquè les classes són molt pràctiques, cosa que els ha permès aplicar de seguida tot el que han après. El conveni de col·laboració preveu que els alumnes que han acabat les classes puguin ampliar-ne el contingut i aprofundir més en el coneixement del català.
D'altra banda, el Servei de Política Lingüística continua oferint mòduls de català oral bàsic a totes les empreses. El mes de gener començaran aquesta formació tres Hotels del grup Daguisa (Comtes d’Urgell, Delfos i Fènix), amb quatre mòduls i 36 persones en total. D’altra banda, aquest mateix mes uns 100 pisters d’Ensisa rebran una sessió de català oral bàsic i vocabulari relacionat amb el món de l’esquí, i se’ls informarà sobre els recursos que ofereix el Govern per aprendre català

Diari d'Andorra - Agències. Andorra la Vella

Origen


http://www.diariandorra.ad/index.php?opt...

Més sobre Política Lingüística Estat andorrà (72)